سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خرید آپارتمان

خرید آپارتمان

برای خرید آپارتمان به چه نکاتی باید توجه داشت و چگونه خرید مناسبتری داشت. در این نوشته به نکاتی اشاره میکنیم که برای خرید اپارتمان باید به ن توجه داشت. شاید برای برخی افراد این تجربه فقط یک بار وجود داشته باشد پس حتما اهمیت آن برای این افراد بالاتر است. با توجه به نکات ساده میتوانیم خرید موفق تری نیز داشته باشیم.

نکات مهم در خرید اپارتمان

رعایت برخی نکات کمک میکند تا خرید موفق تری را در خرید اپارتمان داشته باشیم. قبل از خرید به نکات گفته شده توجه نمایید.

بازدید مناسب

قبل از هر اقدامی باید بازدید مناسبی از ملک داشته باشیم. این بازدید را در نور روز انجام دهید. نور کم شب ممکن است بسیاری از معایت ساختمان را پنهان کند. برای بازدید به تمام نقاط خانه سر بزنید به مواردی از جمله ترک های دیوار توجه نمایید. توضیحات و سابقه ساختمان را از مالک بخواهید. به نورگیر بودن واحد توجه کنید. امنیت واحد و موارد مرتبط با ان را نیز بررسی کنید.

برای بازدید ملک زمان مناسبی انتخاب کنید و به خانه های مجاور دقت کنید. تو رفتگی خانه های مجاور ممکن است نشان از اصلاحات ساختمان توسط شهرداری باشد.

توافق برای قیمت مناسب

برای توافق قیمت ابتدا بهتر است قیمت واقعی ملک را مشخص کنید. برای اینکار میتوانید از مشاورین املاک محلی کمک بگیرید. مشاورین املاک محلی معمولا نسبت به قیمت منطقه واقف هستند.

خرید آپارتمان

مشاهده مدارک مالکیت

دیدن مدارک مالکیت از مهمترین بخش ها در خرید آپارتمان است. مدارک مالکیتی که میتوانید از مالک درخواست دهید. سند تک برگ آپارتمان، بنچاق اپارتمان و در صورت وجود پایانکار ساختمان است.

برای آنکه از مشکلات احتمالی و مالکیت قطعی اطلاع حاصل کنید میتوانید به واحد های شهرداری نیز مراجعه کنید. در شهرداری مالکیت اوله ملک ثبت میگردد ئ در صورت داشتن مشکلات قانونی و نقشه های شهرداری نیز میتوان اطلاعاتی را کسب کرد.

تنظیم مبایعه نامه در مکان امن

برای تنظیم مبایعه نامه حتما از افراد معتبر که تجربه و مجوز این کار را دارند استفاده نمایید. همچنین برای پرداخت مبالغ مکانی امن را برگزینید. بنگاه های مسکنی که مجوز لازم را دریافت میکنند معمولا اموزش های لازم در این مورد را میبینند. همچنین وکلای با تجربه در امر املاک نیز میتوانند راهنمای خوبی برای تنظیم مبایعه نامه باشند.

تهاتر

معاوضه خودرو

معاوضه باغ

معاوضه مغازه